9 & 10 mei: Dag 0 & 1

16 mei 2018 - Canggu, Indonesië

Woensdagochtend 7.30 uur: klaarwakker want het is D-Day! Kielie en ik gaan 3 weken ‘op reis’. Laten we het luxe backpacken noemen oke... Nou is een backpack inpakken in plaats van een koffer al een avontuur op zich. Dat dácht ik althans, want deze prinses had haar tas de avond ervoor in 3 kwartiertjes ingepakt en alles paste makkelijk. Trots! Ik wilde vroeg naar Schiphol en Kielie niet echt, dus we sloten een compromis en gingen vroeg. Wel nog even een internationaal rijbewijs aanvragen onderweg. Eigenlijk beviel die backpack op m’n rug me wel. Soepeltjes als een ware backpacker naar Schiphol, klaar om onze bagage af te geven en GO! Oja, op het gewicht van m’n tas ben ik pas echt trots: 8,8 kg. Moet toch even gezegd worden. We vlogen met ern Airbus A-380 naar Dubai. Dat schijnt het grooste passagierstoestel te zijn, dus Kielie was echt in z’n nopjes. Totdat (ja, dit is echt grappig) we bij de hele selectie van Ajax in het vliegtuig bleken te zitten. Ik blij, Kielie wat minder. De eerste vlucht duurde 6 uur en was prima. Op Dubai moesten we in 1,5 uur overstappen. Beetje chaotisch maar op tijd. Net toen we wilden gaan slapen kregen we ontbijt... voor ons was het midden in de nacht. Alleen de geur van die omelet al, gadver. Slapen in een vliegtuig is dramatisch trouwens. Compleet in de kreukels. Toch zeker 1,5 uur geslapen. Het was een lange vlucht maar eindelijk waren we er. Althans dat dachten we. Mijn hemel wat een drukte bij die douane. En een drukte bij de uitgang. Taxi, taxi, taxi. En de chaos in het verkeer, wauw. Onze B&B in Canggu is wel echt een plaatje. Warm onthaal (en dan bedoel ik niet de temperatuur), mooie kamer en op loopafstand van alle leuke tentjes. Na onszelf te hebben opgeknapt zijn we gaan eten bij een leuk tentje: Peekaboo. Uiteraard meteen een Bintang genomen om eens goed te proosten op dit ‘avontuur’. Daarna naar bed, want een beetje extra slaap konden we wel gebruiken. En dat bleek...